Bonyolult a biztosítási kalkulátor: késhet az indulás
Mai ülésén véglegesítheti a Magyar Biztosítók Szövetségének ügyvezető elnöksége azt az online tarifálási rendszert, amely a tervek szerint az október végén megjelenő 2011-es kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjak megjelenésével debütálna - írja a Napi Gazdaság. Egyes hírek szerint a rendszerrel kapcsolatos aggályok miatt az eredetileg nyárra tervezett bevezetés legalább féléves elhalasztásáról is dönthetnek.

A számítógépes program már készen áll, de az internetes alkuszok által az évek során egyre jobban finomított rendszerekkel összevetve túl bonyolultra sikerült. A kalkulációt itt kezdő ügyfélnek közel 70 kérdésre kell válaszolnia, mire a rendszer az ügyfél által kiválasztott biztosító honlapjára irányítja, ahol megkötheti a 2011-es kgfb-szerződését.

A Mabisz rendszerének nagy előnye lesz ugyanakkor, hogy az online-alkuszok oldalaival ellentétben az összes biztosító valamennyi kedvezménye elérhető lesz (még a jelenleg nem Mabisz-tag Wabard Biztosító is csatlakozott a rendszerhez). Az elmúlt években a fejlesztést egyes biztosítók is sürgették, mert az alkuszok - jutalékvita miatt - bizonyos termékeket egyszerűen kivettek az összehasonlításból.

A rendszer nem épp ügyfélbarát felépítése mellett a másik komoly vitát az váltotta ki a biztosítói berkekben, hogy a társaságok mennyi pénzt áldozzanak a Mabisz-tarifáló bevezetésére. A szövetség szerint valamennyi érdekeltnek részt kellene vállalnia az új szolgáltatás népszerűsítésében, ám a társaságok vonakodnak egy komolyabb reklámbüdzsé megszavazásától, mert az összehasonlítás révén olyan termékért fizethetnek esetleg, amely másnak hoz hasznot.

A kgfb-biztosítások esetében az autósok rendszerint a legolcsóbb ajánlatot választják - épp ezért a drágább díjat ajánló biztosítónak a Mabisz-tarifáló sem hoz új üzletet. Más kérdés ugyanakkor, hogy a Mabisz rendszerén keresztül az ügyfelek a biztosítók saját honlapján szerződnek, így azok megspórolhatják az esetenként az éves díj 10%-át is meghaladó alkuszi jutalék összegét - ebből azért telhetne marketingköltségre.

A Mabisz kezeli az úgynevezett Bo-Ma (bonus/malus) rendszert, amelyben rögzítve vannak a biztosítottak bizonyos adatai. Amennyiben a Bo-Ma rendszer adatait az új kgfb-díjtarifáló felhasználhatná, az autósok adatai akár rendszám alapján könnyen betölthetők lennének, ezáltal lényegesen csökkenne a bekért adatok száma. A két adatállomány összevonását ugyanakkor jogszabályi kitátelek akadályozzák.

Forrás: www.penzcentrum.hu