Rendezetlen flottapiac
Rendezetlen flottapiac Az elmúlt években felélénkült flottabiztosítási verseny a díjak olyan mértékű csökkenésével járt, amely amellett, hogy a veszteségesség határára sodorja a szegmenst, a folyamatosan romló kárhányadok miatt egyre súlyosabb kockázatokat is jelent. Az ügyfeleknek elsősorban az ár számít, amelyet azonban a flottapiac szabályozatlansága miatt a biztosítók még annyira sem tartanak kordában, mint a lakossági piacon.

Csermely Tibor, az Uniqa biztosító gépjármű-biztosításokért felelős területvezetője elmondta: a jelenlegi szabályozás hiányosságai miatt a flottakötelezőkben lényegében alig vannak standard, egységes díjak, mint ahogy az sem szabályozott, hány jármű alkothat egy flottát. A jogszabálymódosítás sokat segítene, mert a jelenlegi rendszerben benne van annak a veszélye, hogy hasonló esemény következik be, mint a MÁV Biztosító Egyesületnél. Szerinte egyre sürgetőbb, hogy díjszintben is felzárkózzon a piac az európai átlaghoz. A legnagyobb probléma Papp Lajos, a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) elnöke szerint is az, hogy lényegében nem határozták meg a flotta fogalmát, nincs jól szabályozott flottadefiníció. Az elnök szerint szakmai körökben egyetértés mutatkozik abban, hogy rögzített formában kell egyértelművé tenni, mi a flotta, szabályozni kell a piacot, a rendezett keretek között zajló verseny ugyanis mindenki érdeke lenne. Az igények szerint már az sem ritka, hogy két vagy három gépjárműtől kötnek flottaszerződést a biztosítók, jellemzően ugyanakkor öt a minimum. Öttől flotta a flotta az Union biztosítónál is, amely a felelős társaságok üdítő kivételei közé tartozik. Fő díjképzési szempontjuk a kgfb-nél az adott flotta kárelőzménye, cascónál a szerződő székhelye, tevékenységi köre, kárelőzménye, a gépjárművek típusa és felhasználási, illetve kockázati köre, szolgáltatási szint, önrész, így minden esetben egyedi az elbírálás - közölte Maják Viktor kommunikációs igazgató. Az Aegon gépjármű-igazgatósága hasonlóan gondolkodik: mint mondják, a drasztikus mértékű díjcsökkenés a flottapiacon azért is veszélyes, mert az átlagos kárkifizetések összege nő, a társaságok számára egy biztosítási esemény kapcsán a jogszabályban előírt kártérítési összeg maximuma szintén emelkedett, a biztosítási díjak viszont jelentősen csökkentek, ezek pedig egyre kevésbé tudják fedezni a folyamatosan romló kárhányadot.

forrás: (Világgazdaság 1+14.o.)