Tarolt a borsodi tornádó - égnek a vonalak a biztosítónál
Tarolt a borsodi tornádó - égnek a vonalak a biztosítónál A múlt hét végén kezdődött heves esőzések és viharok miatt folyamatosan érkeznek a kárbejelentések a Generalihoz. Szerda reggelig az időjárás miatt 2600 új kárbejelentést regisztráltak a biztosítótársaságnál, melynek 50%-a viharok, 30%-a villám, míg 10-10%-a felhőszakadás és jégeső miatt keletkezett. A biztosító május óta több mint 75 ezer elemi kárbejelentést vett fel, ezek becsült kárértéke meghaladja a 10 milliárd forintot.

Az elmúlt hónapokban tapasztalt rendkívüli időjárás országszerte jelentős károkat okozott. A Generali adatai alapján a legnagyobb károk augusztus 18-ig Borsod-Abaúj-Zemplén megyében keletkeztek, itt a becsült kárösszeg - ahogy a mellékelt grafikon is mutatja - több mint 3,3 milliárd forint. A biztosítóhoz Budapestről érkezett a legtöbb kárbejelentés, összesen 11 695 darab, a károk összege meghaladja az 1,27 milliárd forintot.

                     A legnagyobb kárt elszenvedett megyék

 

2010. május eleje óta - mintegy 3 hónap alatt - eddig összesen 75 436 elemi kárbejelentés érkezett a társasághoz, ezek becsült kárösszege eddig 10,69 milliárd forint. A kárbejelentések több mint 80%-át a Generali már lezárta. A legtöbb kárt - ahogyan a mellékelt grafikon is mutatja - a vihar okozta, a bejelentett viharkárok száma meghaladja a 41 ezret. Emellett 18 488 kár a felhőszakadás, 10 100 a villám, 3 558 a jégeső, 2 206 pedig az árvíz miatt keletkezett.

                                      A viharkárok típus szerinti megoszlása

 

Összehasonlításképpen, a Generali biztosító tavaly egész évben 35 ezer viharkár bejelentést regisztrált. "Egy-egy hirtelen vihar után tömegesen érkeznek ügyfeleink kárbejelentései. Hozzá kell szoknunk, hogy az éghajlatváltozás miatt a hirtelen felhőszakadások mindennapi jelenséggé válnak. Mind az elemi káresetek darabszáma, mint pedig a károk átlagos értéke növekszik." - mondta Szikszai József, a biztosító Vagyon kárrendezési divízió vezetője.

A Generali folyamatosan, több csatornán fogadja a kárbejelentéseket (többek között a személyes ügyfélszolgálatokon, és a Generali TeleCenteren keresztül). A kisebb, 50 ezer forintot meg nem haladó károk esetében pedig telefonos kárrendezést is biztosít. A biztosító a kárbejelentés megkönnyítése érdekében a 48 órás kárbejelentési kötelezettséget 2 hétre növelte. Fontos tudni, hogy a lakásbiztosítás mellett a cascóval rendelkező autótulajdonosok is számíthatnak a Generali segítségére.

Forrás: www.penzcentrum.hu