Zöldkártyás ráfizetés
Miért is van szükség zöldkártyára, ha semmit sem bizonyít? Főleg, ha tudjuk, hogy hazánknak a 26 uniós taggal és még néhány további országgal is van úgynevezett rendszám egyezménye, ami alapján a rendszám bizonyítja, hogy van kötelezőnk.

Miért is van szükség zöldkártyára, ha semmit sem bizonyít? Főleg, ha tudjuk, hogy hazánknak a 26 uniós taggal és még néhány további országgal is van úgynevezett rendszám egyezménye, ami alapján a rendszám bizonyítja, hogy van kötelezőnk. (Vagy ha nincs, akkor is lesz, aki kifizeti helyettünk az okozott kárt, például a minden csatlakozott országban kötelezően működő kártalanítási számla.) Ragályi István, a Kártalanítási Számla ügyvezetője szerint a jogalkalmazó helyzetének megkönnyítése a cél. Noha a „közeg" a rendszám puszta meglétével is ellenőrizhetné a biztosítás létét, néhány országban kifejezetten ragaszkodnak a kártyavizsgálathoz. Ragályi tapasztalatai szerint Anglia és Olaszország mindenképpen ezek közé tartozik. Egy biztosítós szakember hozzáteszi: egy magyar autóst tavaly azért tartottak fogva napokig az egyik angliai rendőrőrsön, mert nem tudta bemutatni a zöldkártyát. Pedig neki volt érvényes biztosítása!

Lehetséges, hogy félmilliárdos számlát lesznek kénytelenek közösen állni a biztosítók egy külföldi balesetokozás miatt. Az ügy a nagyoknál egy újabb adu lehet a kicsik kötelező piacról történő kiszorításához. A biztosítatlan járművek okozta károkat, történjenek azok akár bel-, akár külföldön, a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) mellett működő Kártalanítási Számla (KSZ) terhére térítik meg. Az összeget az ágazati szereplők jelenlegi biztosító-piaci részesedésük arányában dobják össze. Ezt követően a KSZ „regresszál", azaz megpróbálja akár peres úton is visszaszerezni a károkozótól a pénzt. Jelen esetben tehát az a kérdés, hogy egy nehezen behajtható hatalmas összeget egy kis egyesület perkál-e ki, vagy azok a magyar biztosítók közösen, amelyeknek végképp semmi közük sem volt a balesethez.

Forrás: május 22-28. Figyelő 75-77.o.